Tududum

Zoals u al wist, is mijn GSM foetsjie en dus ook de SIM-kaart die erin stak.

Nu heb ik dit nummer, logischerwijs, aan nogal veel mensen doorgegeven, werkgerelateerd en persoonlijk. Ook hebben wij in onze nieuwe woonst geen vaste lijn, dus op bijna alle officiële papieren staat mijn GSM-nummer. Het zou dus niet echt handig zijn een nieuw nummer te moeten gaan gebruiken.
Maar iedereen vertelde mij dat dit geen probleem is. Gewoon een telefoontje naar Proximus en’t is opgelost. Tot ik erbij vertelde dat ik Pay&Go klant ben en mijn nummer niet geregistreerd had. Dat maakt het iets moeilijker. Dus ik met vingers gekruist naar de Proximus hulplijn gebeld voor informatie en voor mijn mailbox te kunnen beluisteren (want wat was die verdomde code nu weer om er met een vast toestel op te geraken).

Nu, het voelt als mijn plicht iedereen te waarschuwen die dit gaat doen. Zelfs wanneer u de gekende proximus-tune leuk vindt, zal het na vijf minuten van tududum… tududu, tududu, tududum toch een marteling worden. Het is nu al enkele dagen geleden en het deuntje zit nog tussen mijn twee oren.
Dan kreeg ik eindelijk een jufrouw aan de lijn, ik legde haar in een paar woorden mijn probleem uit en kreeg meteen een “oei, dat zal niet gaan denk ik, een momentje…”.
En jawel, daar gaan we weer tududu tududu tududum… Maar dit keer minder lang. Daarna krijg ik het goede nieuws dat alles in orde is. De code om mijn mailbox te beluisteren was gereset, en als ik een nieuwe SIM-kaart wou, kon ik die gaan afhalen in de Proximuswinkel.

Great! Dit is dus dit weekend gebeurd, en ging inderdaad vrij vlot. Ik moest enkel voldoende gegevens kunnen geven over mijn laatste herlading van de kaart. Ik kon enkel zeggen dat het ongeveer een maand geleden was, wat op zich niet specifiek genoeg is, maar ik kon gelukkig wel exact het bedrag zeggen en dat ik het via 1-2-Ring had gedaan. Dit was dus wel voldoende en ik kreeg dus een nieuwe SIM-kaart, gratis! Als dat geen service is! (op het wachten na dan)

En aangezien ik dan toch daar was, heb ik mijn kaart maar ineens omgezet naar een abonnement. En weeral een bonus, als ik een contract van achttien maanden pak, krijg ik er 1200 gratis belminuten bij. Hoe ga ik die op krijgen? Misschien eens mee gaan doen met de belspelletjes of zo?



6 Reacties

U moet ingelogd zijn om reacties te geven.