Een Effie voor A

Zonet op ATV gehoord dat de welgekende A-campagne van Stad Antwerpen een gouden Effie heeft gewonnen. Dit is een prijs die creativiteit en efficiëntie van een publiciteitscampagne beoordeeld en beloont. Of om het in hun eigen woorden te zeggen “EFFIE beloont reclame waarvan bewezen wordt dat deze werkt op de markt: creatieve reclame die de doelstellingen heeft bereikt of overtroffen”.
Naast de gouden Effie, sleepte LDV United, die de ‘t Stad is van iedereen campagne bedacht hebben, ook nog de publieksprijs in de wacht. Mooi gedaan.

Het is ook de allereerste keer dat een campagne voor een niet-commercieel bedrijf - de overheid - voor deze award zelfs nog maar genomineerd is geraakt.

Persoonlijk ben ik het volledig met de keuze eens. Het was, en is, een zeer leuke en originele campagne die het stad, terecht, in positief daglicht zet. En dankzij deze prijs, kan ik nogmaal uit volle borst zeggen:

Ik hou van A



Nog geen reacties

U moet ingelogd zijn om reacties te geven.